U 37 -ULH 1947 problemen en oplossingen

JVA-Ecotech
Beheerder
Berichten: 486
Lid geworden op: 01 apr 2017, 16:19

Re: U 37 -ULH 1947 problemen en oplossingen

Bericht door JVA-Ecotech » 17 jun 2018, 10:54

Engine no. 30V 9732
For the 1930 model year, Harley-Davidson extended its sidevalve technology to larger models. Announced in August 1929 as a replacement for Harley's long-running and much-loved F-head 'Big Twin', the sidevalve Model V was far from an instant success. More massively built and heavier than its predecessor, the V was no faster and lacked top-end power to such an extent that the first examples were recalled for an extensive engine redesign. A larger crankcase accommodating heavier flywheels did the trick and, its problems solved, the 74ci 'flat head' v-twin went on to win the hearts of Harley-Davidson enthusiasts everywhere. The Model V's detachable cylinder heads, interchangeable wheels (including that of the sidecar, when attached), larger brakes and tyres, lower seat, and increased ground clearance all represented advances over the outgoing J-type twin. The high-compression VL version produced slightly more power than the Model V and both were available with either coil or magneto ignition.
=================================================================================================
1930 Harley-Davidson 1.200cc Model
Motor Nr. 30V 9732C\par
Voor het modeljaar 1930 breidde Harley-Davidson zijn zijspan-technologie uit naar grotere modellen. Aangekondigd in augustus 1929 als een vervanging voor de langlopende en geliefde F-head 'Big Twin' van Harley, was de zijvleugel Model V nog lang geen succes. Meer massief gebouwd en zwaarder dan zijn voorganger, de V was niet sneller en miste top-end vermogen in die mate dat de eerste voorbeelden werden teruggeroepen voor een uitgebreid motorherontwerp. Een groter carter met zwaardere vliegwielen deed het en de problemen van de 74ci 'flat head' v-twin bereikten de harten van de Harley-Davidson-enthousiastelingen overal. De afneembare cilinderkoppen van de Model V, verwisselbare wielen (inclusief die van de zijspan, indien bevestigd), grotere remmen en banden, lagere stoel en grotere bodemvrijheid vertegenwoordigen allemaal vooruitgang op de uitgaande J-type twin. De VL-versie met hoge compressie produceerde iets meer vermogen dan de Model V en beide waren beschikbaar met ofwel spoel- of magneto-ontsteking.\par
Vertaling; Google

==================================================================================================
Het mooiste, domste en meest ongeloofwaardige verhaal van HD zelf.
Bijlagen
Goed luisteren en gehoorzaam zijn.jpg
Goed luisteren en gehoorzaam zijn.jpg (44.36 KiB) 57 keer bekeken

JVA-Ecotech
Beheerder
Berichten: 486
Lid geworden op: 01 apr 2017, 16:19

Re: U 37 -ULH 1947 problemen en oplossingen

Bericht door JVA-Ecotech » 20 jun 2018, 11:11

Frankenstein
Posts: 1701
Location: Interlaken, NY USA
===================================================================
Have you seen this site?
http://motorvitamine.eu/www.motorvitami ... opic=105.0
Some interesting views on Big Twin Sidevalves, I'm trying to adsorb the info, but Google's literal translations make it tough going.
I don
=====================================================================================
Jammer van het oude MV adres.
Maar ga er niet van uit dat er ooit iemand van die club is gaan kijken naar die anders denkenden.
Het past niet tussen hun oren, denk ik.
Dat ze wel de domste verhalen vanuit Zweden geloven is een andere zaak.
Het verhaal staat nu al weer twee jaar stil.
Logisch, ze weten van geen oorzaak en van een oplossing ook niet.

Vandaar dat ik soms een schaapachtig plaatje plaatst.
Ook een beetje dom, vindt u ook niet?
Bijlagen
Schaapachtige grijns.jpg
Schaapachtige grijns.jpg (16.9 KiB) 38 keer bekeken

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast