Brikken en klassiekers Motor-Forum.NL

Slecht weer om te rijden maar toch je favoriete hobby onderhouden? Hier kan je alles kwijt.
Plaats reactie
JVA-Ecotech
Moderator
Berichten: 368
Lid geworden op: 01 apr 2017, 16:19

Brikken en klassiekers Motor-Forum.NL

Bericht door JVA-Ecotech » 13 apr 2017, 20:18

http://www.motor-forum.nl/forum/list_me ... ead-1.html
Het staat er nog steeds!
Vooral het laatste deel is een mooi voorbeeld van angst en onwetendheid.

4strokerules
Geplaatst op woensdag 07 juni 2006 00:22

Naar aanleiding van dit Oliedrukmeter, zin of onzin ? topic, een nieuw topic.
=========================================================================================================
Wat is er de laatste 11 jaar gebeurt in HD sleutelend .NL?
Niets?
Helemaal niets?
Nee, helemaal niets!
Kan toch niet waar zijn?
Dat van die klemmende zuigerpennen is een mooi voorbeeld van gehoorzaamheid en onwetendheid.
Typisch BOB gedrag.
====================================================================================
66FLH
Geplaatst op woensdag 05 april 2017 18:02
Bekijk onderwerpen
Wie weet hoe ik aan nieuwe bougies voor mijn early shovel kan komen? Volgens de werkplaats handboeken moeten er HD 4 of HD 5 bougies in. Die zijn echter gediscontinueerd. Welke bougies kan ik het beste gebruiken?
Kibbe
Geplaatst op woensdag 05 april 2017 18:11

Motorstek
Bekijk onderwerpen
Bezoek homepage
66FLH schreef op 05 april 2017 @ 18:02:
Wie weet hoe ik aan nieuwe bougies voor mijn early shovel kan komen? Volgens de werkplaats handboeken moeten er HD 4 of HD 5 bougies in. Die zijn echter gediscontinueerd. Welke bougies kan ik het beste gebruiken?


https://www.motorcyclestorehouse.com/
=================================================================================
MV-Niet stuk te krijgen!
Bijlagen
Hoogvliet S-S-BB met dunne zuigerpennen.jpg
Hoogvliet S-S-BB met dunne zuigerpennen.jpg (100.59 KiB) 603 keer bekeken

JVA-Ecotech
Moderator
Berichten: 368
Lid geworden op: 01 apr 2017, 16:19

Re: Brikken en klassiekers Motor-Forum.NL

Bericht door JVA-Ecotech » 18 mei 2017, 12:06

http://cyrilhuzeblog.com/2017/05/17/the ... ze+Post%29
The Watercolors Of David Uhl. Exhibition “American Realism. A Survey” In New York City.
Mooi portret van een man die van een HD droomt.
Zo een die niet zo heet wordt enzo.
Bijlagen
David Uhl man met baard en HD pet.jpg
David Uhl man met baard en HD pet.jpg (36.57 KiB) 536 keer bekeken

JVA-Ecotech
Moderator
Berichten: 368
Lid geworden op: 01 apr 2017, 16:19

Re: Brikken en klassiekers Motor-Forum.NL

Bericht door JVA-Ecotech » 04 feb 2018, 11:54

http://www.motor-forum.nl/forum/list_me ... in--1.html


4strokerules
Geplaatst op donderdag 11 mei 2006 23:28
De Specialist.

Motorstek
Bekijk onderwerpen
Duidelijk verhaal, maar toch een vraag :
====================================================================
Op donderdag 11 mei 2006 13:50 schreef max . m het volgende:

De oliedruk meter moet minstens 25 psi aangeven wil de drukregelaar omhoog gaan om het krukaskanaal te openen, in mm is dat ongeveer 4 tot 5 mm, is er niet genoeg druk dan blijft de drukregelaar beneden staan en krijgt je krukaskanaal dus geen olie.
====================================================================

Als alle toleranties in orde zijn is er dan voldoende druk om het big end/zuigers te smeren bij stationair toerental.
===================================================================
===================================================================
max . m
Geplaatst op vrijdag 12 mei 2006 14:47
Bekijk onderwerpen
http://img143.imageshack.us/img143/5793/dsc018608fh.jpg
======================================================================
4strokerules , als alle toleranties goed zijn moet je bij stationair draaien 20/25psi halen , dan krijgt de krukas olie eerder echt niet.
Hier boven twee assen die het dus alleen moesten hebben van het voetenbad met dit als gevolg.
Als je dit soort dingen regelmatig meemaakt ga je dus van zelf opzoek naar verbeteringen.
Zijn ilegaal bezig (na twaalfen geen herrie) met dremel en olie pomp, zal als het lukt vanavond een foto plaatsen over de controleur en hoe de pomp werkt.
======================================================================
max . m
Geplaatst op zaterdag 13 mei 2006 20:17
Bekijk onderwerpen
http://img402.imageshack.us/img402/4499/dsc018637ql.jpg

http://img402.imageshack.us/img402/7895/dsc018652sz.jpg

http://img392.imageshack.us/img392/6184/dsc018664ex.jpg

http://img402.imageshack.us/img402/1129/dsc018675xo.jpg

Hier de laatste foto's om het verhaal compleet te maken.
eerste foto, druk regelaar beneden, motor uit.
tweede foto een lift van twee mm , 15 psi doorvoer naar de krukas nog steeds dicht.
derde foto , 3mm lift 20 psi doorvoer gaat nu open.
vierde foto , 4mm lift ,het gat van de doorvoer is nu voor de helft open , 25psi. en de krukas en de zuigers krijgen eindelijk voldoende olie.
Ben je van plan om te gaan rijden met je HD dan is een goed wekende pomp best wel belangrijk voor de levensduur van je blok, rijd je echter alleen een rondje om het dorpsplein dan is de kleur van de motor ,chromen dekseltje en de juiste zonnebril veel belangrijker.................
=======================================================================
4strokerules
Geplaatst op woensdag 07 juni 2006 00:25
De Specialist.
=======================================================================
Op vrijdag 02 juni 2006 21:09 schreef max . m het volgende:
Prima , als jij over een paar dagen een topic opent gaan we van start met een revisie van een harley, hebben in de loop der jaren honderden foto's maar niet allemaal digitaal , dus het kost wat tijd om deze over te zetten.
We schrijven er een verhaal bij wat je er aan kan doen om de pan, knuckle, of shovel beter en vooral wat betrouwbaarder te krijgen .
=======================================================================

'T staat er, Reviseren en verbeteren van een HD shovelhead.

=======================================================================
=======================================================================
JVA-Ecotech 04-02-2018
Waar zijn we aan begonnen?
We zijn nu nog bezig en de vraag blijft; Voor wie en waarom?
Ergens is 4strokerules de schuldige van al dit gedoe.
En de eigenaar van de ELT 1 motor, die kwam met die domme verhalen van het HD prikbord.
Zijn vraag was; Schrijft jij eens een verhaaltje over oliedruk en meters op je motor.
Maar niet te lang maken, dat verhaal.
Forum lezers zijn eigenlijk geen lezers, meer dan twee volle regels wordt al bij voorbaat niet gelezen.
Dat was een goed advies en zo verder gegaan.
Bijlagen
Schaapachtige glimlach.jpg
Schaapachtige glimlach.jpg (16.9 KiB) 72 keer bekeken

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast