Hoogste tijd..

Slecht weer om te rijden maar toch je favoriete hobby onderhouden? Hier kan je alles kwijt.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Booker
Berichten: 22
Lid geworden op: 30 mar 2017, 09:42

Hoogste tijd..

Bericht door Booker » 31 mar 2017, 07:09

Zon, benzine en een draaiend shoveltje..


Afbeelding
Wordt slimmer dan je dealer.

JVA-Ecotech
Beheerder
Berichten: 486
Lid geworden op: 01 apr 2017, 16:19

Re: Hoogste tijd..

Bericht door JVA-Ecotech » 11 jul 2017, 08:23

Werknemer ook zelf verantwoordelijk voor leven lang leren.
Brussel, 5 juli 2017
Unizo beaamt volmondig de boodschap van de Hoge Raad voor de Werkgelegenheid dat ook werknemers zélf, en dus niet alleen hun werkgevers, actief moeten investeren in levenslang leren, zodat ze inzetbaar blijven op de arbeidsmarkt. ‘Onze samenleving en economie veranderen razendsnel. Voor ondernemers niet simpel om daar soepel op te blijven inspelen. Ze kunnen dat alleen als ook hun werknemers zich wendbaar en leergierig blijven opstellen", zegt Unizo-topman Karel Van Eetvelt.
‘Nu al investeren onze werkgevers massaal in (bij)scholing van hun medewerkers én van studenten op en buiten de werkvloer (vakopleidingen via het sociaal fonds van hun sector, stages, individuele beroepsopleidingen...). Maar ook de werknemers zélf moeten, veel meer dan nu, hun deel van de verantwoordelijkheid opnemen en zich permanent bijscholen.'

Onderwijsinstellingen
Dat gebeurt momenteel veel te weinig, stelt de Hoge Raad voor de Werkgelegenheid vast, zeker in vergelijking met, bijvoorbeeld, de Scandinavische landen en Nederland. Naast de werknemers is hier ook een belangrijke rol weggelegd voor de onderwijsinstellingen. Die moeten zich volgens Unizo extra focussen op opleidingen die rechtstreeks aansluiten op de arbeidsmarkt. Opleidingen die de kansen van jongeren beknotten, moeten er uit.
============================================================================================
Bewust niets bijleren, is het domste wat je kan doen.
Zelfs de Hoge Raad zegt dat.
Dus als HD monteur alleen in de service manual kijken is niet voldoende.
Oem sleutelen is wel zo eenvoudig maar of je daarmee HD rijders gelukkig maakt is de vraag.
Misschien de HDMOCo om raad vragen, als er problemen zijn?
Zou dat wel mogen?
Of toch maar liever BOB blijven.
=============================================================================================
Ik ben in mijn eerste 10 jaar werken 5 x van werk en omgeving veranderd, met als laatste adres de Annastraat in Delft.
Toen sloeg de angst van gebonden zijn toe.
De ruimte gaf alle mogelijkheden, binnen de hinderwet van tussen woningen moeten werken, en nooit een belemmering geweest om je eigen richting te volgen.
Het was een nieuwe vorm van vrijheid in denken en doen.
Bijlagen
Met niets te vergelijken 2016.jpg
Met niets te vergelijken 2016.jpg (34.2 KiB) 1151 keer bekeken

JVA-Ecotech
Beheerder
Berichten: 486
Lid geworden op: 01 apr 2017, 16:19

Re: Hoogste tijd..

Bericht door JVA-Ecotech » 21 nov 2017, 15:21

Beetje dom.

Begint u ook wel eens ergens aan, en denkt dan later; dat had ik beter niet kunnen doen?
Ik heb dat regelmatig en de laatste tijd meer dan vroeger.
Maar vroeger dacht ik niet aan oliepompen, krukassen en hoofdlagers.
Je dacht; Dat zit wel goed.
Totdat er een aantal drijfstangen breken, zuigerpennen in de cilinderwand lopen en carterbussen los gaan zitten.
En dan het ergste van alles, de oliepompen zijn niets waard voor het systeem dat ze moeten voorzien van olie.

Dat waren de eerste 20 jaar van het Harley-Davidson Service Center in Delft.
Het meest wonderlijke is het feit dat de gewone HD rijder dacht dat hun HD problemen, mijn problemen zijn.
Eigenlijk had je van begin af aan moeten zeggen dat je wel aan hun HD wil werken maar dat je er niet verantwoordelijk voor ben.
Het was hun eigen keuze om een HD te kopen.
Niet, dan?
Misschien zelfs met hun volle verstand.
Ja, toch?
Maar wat ging ik doen?
Ik ging aan HD problemen werken!
En iedereen dacht toen; Nu is het zijn probleem!
Alleen even wachten op wat gereedschap maakwerk, ideeën ontwikkelen en alles uittesten op een andermans motor.
Je gaat natuurlijk niet voor test-eend spelen toch?
Maar wat te doen als het uitdenken, ontwikkelen van gereedschappen en ideeën meer dan 5 jaar duren?
Sommige HD’s meer dan 30 jaar stil staan te wachten op het spel van problemen en oplossingen.
Dat kan toch niet?
Dat mag toch niet?
Dat laat je, je toch niet gebeuren?
Snel op zoek naar de grote tovenaar die alle problemen weg tover met een staf vol goede bedoelingen.
Of niet wachten op oplossingen, gewoon weer terug naar de basis van goed gedrag en accepteren van HD techniek met karakter eigenschappen.
Het zal toch niet zo zijn dat al die verhalen waar kunnen zijn?
Misschien zijn het smoezen om je lekker lang te laten wachten.
Of kan het er mee te maken hebben dat “die daar in Delft” toen nog niet alles bedacht had en ook moest gereedschappen maken en zo.
Maar hoe dan ook; jij zit maar te wachten terwijl je iedereen ziet rijden.
Dat mag toch niet!
Misschien toch maar eens naar de ANWB schrijven over dit onrecht.
Of een proces aanspannen wegens wanprestatie.
Ja, toch, moet toch kunnen?

Ieder ander zal het vast en zeker sneller en waarschijnlijk net zo goed je HD problemen aanpakken. Ja toch?
Misschien het proberen waard?
Er zijn er genoeg die HD motoren reviseren, toch.
Nieuw carter,nieuwe oliepomp, stoterhuizen met nokvolgers en nog meer goed spul.
Snel en verzekerd resultaat.(?)
Op een nieuw carter geven ze toch wel garantie op los gewerkte bussen.
Ja toch?
Of toch niet?

Kom met het opruimen van mijn geharde schijf, tekeningen tegen van de tweede generatie oliepompen.
De FRO pomp. Free Running Oilpump.
Nu weer veranderd naar X-2 pomp.
Met weer andere ideeën en oplossingen.
Zonde van de tijd en van die MegaBite’s.
In die tijd had mijn HD alweer gereden!
Wel met een andere pomp, maar ik zorg er voor dat iemand daar garantie op gaat geven.
Ben toch niet gek.
Bijlagen
FRO beetje dom.jpg
FRO beetje dom.jpg (182.89 KiB) 915 keer bekeken

JVA-Ecotech
Beheerder
Berichten: 486
Lid geworden op: 01 apr 2017, 16:19

Re: Hoogste tijd..

Bericht door JVA-Ecotech » 21 nov 2017, 16:23

https://www.pddnet.com/news/2017/11/aut ... ica+Recall

Auto Safety Group Seeks Chrysler Pacifica Recall
Tue, 11/21/2017 - 9:04am
by AP

An auto safety group is asking the government for a recall of Chrysler Pacifica minivans over complaints that the engines can stall without warning.
The Center for Auto Safety petitioned the National Highway Traffic Safety Administration Monday, asking for an investigation and a recall of 150,000 minivans from the 2017 model year.
The group says over 50 people have complained to the government about stalling and Fiat Chrysler hasn't been able to fix the problem. Some have complained that the vans have stalled several times.
Fiat Chrysler says it takes customer concerns seriously and doesn't know of any crashes or injuries due to the issue. The company says it's monitoring data and will respond if it shows a safety defect.
NHTSA said in a statement that it will review the petition "and then take any appropriate action."
The petition, filed on behalf of an owner from Leesburg, Virginia, also says that Fiat Chrysler recalled 1,375 Pacifica plug-in gas-electric hybrids earlier this year due to a stalling problem, but is treating gasoline-powered minivans differently.
The hybrids had a problem with diodes failing in a computer, which will be reprogrammed or replaced by dealers. Fiat Chrysler says the electronic controls are completely different on the hybrid versions.

Een autoveiligheidsgroep vraagt ​​de regering om een ​​terugroeping van Chrysler Pacifica-minibusjes over klachten die de motoren zonder waarschuwing kunnen uitstellen.
Het Center for Auto Safety diende maandag een verzoekschrift in bij de National Highway Traffic Safety Administration met het verzoek om een ​​onderzoek en een terugroepactie van 150.000 minibusjes vanaf het modeljaar 2017.
De groep zegt dat meer dan 50 mensen bij de overheid hebben geklaagd over het afslaan en Fiat Chrysler heeft het probleem niet kunnen oplossen. Sommigen hebben geklaagd dat de busjes meerdere keren tot stilstand zijn gekomen.
Fiat Chrysler zegt dat het zorgen van klanten serieus neemt en geen ongevallen of verwondingen kent als gevolg van het probleem. Het bedrijf zegt dat het bewakingsgegevens zijn en zal antwoorden als het een veiligheidsdefect vertoont.
NHTSA zei in een verklaring dat het de petitie zal herzien "en dan enige passende actie zal ondernemen."
De petitie, ingediend namens een eigenaar uit Leesburg, Virginia, zegt ook dat Fiat Chrysler eerder dit jaar 1.375 Pacifica plug-in gas-elektrische hybrides teruggeroepen heeft vanwege een stagnatieprobleem, maar behandelt op benzine aangedreven minibusjes anders.
De hybriden hadden een probleem met het uitvallen van diodes in een computer, die opnieuw worden geprogrammeerd of vervangen door dealers. Fiat Chrysler zegt dat de elektronische bedieningselementen op de hybride versies compleet anders zijn.
===============================================================================
Goede Google vertaling!
Het zal je maar gebeuren!
Ineens stopt je motor ermee.
Soms meerdere keren!
Och je kan in ieder geval niet uit de lucht vallen.

JVA-Ecotech
Beheerder
Berichten: 486
Lid geworden op: 01 apr 2017, 16:19

Re: Hoogste tijd..

Bericht door JVA-Ecotech » 22 nov 2017, 13:57

Bijlagen
Indian 58 man op één motor.jpg
Indian 58 man op één motor.jpg (97.66 KiB) 900 keer bekeken

JVA-Ecotech
Beheerder
Berichten: 486
Lid geworden op: 01 apr 2017, 16:19

Re: Hoogste tijd..

Bericht door JVA-Ecotech » 08 dec 2017, 13:06

https://mg.mail.yahoo.com/d/folders/1/m ... wm8MDivdOI
Thought Of The Day
Posted: 07 Dec 2017 06:00 AM PST
      “Anyone who stops learning is old, whether at twenty or eighty. Anyone who keeps learning stays young. The greatest thing in life is to keep your mind young” Henry Ford
Bijlagen
Goed luisteren en gehoorzaam zijn.jpg
Goed luisteren en gehoorzaam zijn.jpg (44.36 KiB) 847 keer bekeken

JVA-Ecotech
Beheerder
Berichten: 486
Lid geworden op: 01 apr 2017, 16:19

Re: Hoogste tijd..

Bericht door JVA-Ecotech » 01 jan 2018, 13:19

http://cyrilhuzeblog.com/2017/12/29/fro ... ze+Post%29
“Frozen In Time” By Artist David Uhl
Published by Cyril Huze December 29th, 2017 in Editorial and Painters.
Bijlagen
David Uhl 2018 winter.jpg
David Uhl 2018 winter.jpg (171.18 KiB) 767 keer bekeken

Flathead
Berichten: 23
Lid geworden op: 29 okt 2017, 10:41

Re: Hoogste tijd..

Bericht door Flathead » 01 jan 2018, 14:59

Leuk bij elkaar gefantaseerd die tekening….. alleen kan het nooit een UHL zijn. Die hebben namelijk een dubbel wiegframe.
Aan het enkel wiegframe, het blok en de primaire kast te zien is het dus een WL......
Het tankembleem, de versnellingspook geleider, het dashboard en de spatborden zonder naad aan de zijkant, zouden duiden op een WL uit 1950. Echter zit hier op de voorvork nog een mechanische schokdemper die al vanaf 1946 niet meer wordt gebruikt. Het kapotte bagage rek wordt pas vanaf 1952 t/m 1957 gebruikt. Ik zal wel een zeikerd zijn maar vind dat hij zijn huiswerk nog maar eens over moet doen.

JVA-Ecotech
Beheerder
Berichten: 486
Lid geworden op: 01 apr 2017, 16:19

Re: Hoogste tijd..

Bericht door JVA-Ecotech » 01 jan 2018, 17:43

De artist heet van naam David Uhl.
Maakt de meest romantische plaatjes van HD's en zijn liefhebbers.
Dat waar we van dromen, maak hij waar.
Is dat niet een vorm van misbruik?
Schilderwerk van een foto, gemaakt in 1969.
Terug van een CSSR HD rally in Brno.
Bijlagen
HDCN joop en nel tineke en rob.jpg
HDCN joop en nel tineke en rob.jpg (150.34 KiB) 745 keer bekeken
Nel schildert ons op de KH.jpg
Nel schildert ons op de KH.jpg (179.41 KiB) 748 keer bekeken

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast