Motornieuws

Weetjes in de Harley wereld
JVA-Ecotech
Beheerder
Berichten: 500
Lid geworden op: 01 apr 2017, 16:19

Re: Motornieuws

Bericht door JVA-Ecotech » 13 dec 2017, 13:26

By Rich Duprey (The Motley Fool)
As Harley-Davidson’s (NYSE:HOG) sales enter their fourth year of decline, investors should ask whether the motorcycle maker needs a shakeup. The problem may not just be the soft industry in which it operates, but rather also the front office in Milwaukee. Maybe instead of 100 new models in 10 years, Harley-Davidson needs a new CEO and board of directors.
A long way down Investing legend Warren Buffett once noted, “You only find out who is swimming naked when the tide goes out,” which is another way of saying that everyone looks like a genius in a bull market.
When times were good in the motorcycle business, it was easy for CEO Matt Levatich and the board to appear to be geniuses, but now that the tide is running out on the motorcycle bull market, the CEO and his board are increasingly looking like they’re swimming naked.
During Levatich’s tenure as CEO, which began in May 2015, total motorcycle sales fell 5%, U.S. sales are down more than 6%, foreign sales are off over 1%, and Harley-Davidson’s stock has tumbled 11%. Over that same time frame, the S&P 500 has gained more than 25%, and rival Polaris Industries (NYSE:PII) has seen sales of its Indian Motorcycle brand soar (its stock is down over 9%, but it has been dealing with a massive recall situation in other divisions of its company).
For investors, Harley-Davidson’s stock trades at the same price it did 17 years ago. It’s had ups and downs over that time, rising and falling beyond that threshold, but the fact remains there has been no value creation over nearly two decades.
While Polaris CEO Scott Wine agrees with Levatich that there are significant challenges facing the motorcycle industry today, he’s still managed to keep Indian sales growing at a double-digit rate. To get Harley-Davidson to start growing again, too, maybe it’s time the company had new leadership at the top.
Where are the motorcycle people? Levatich came to Harley in 1994, serving in a variety of capacities, until being elevated to the position of president and COO in 2009 before being appointed to his current position of president and CEO.
Of the nine directors who serve with Levatich on the board, four have come in the last two years, and none has any relevant experience in the motorcycle or related industries. The chairman of the board, who was appointed to the position last year, is a former senior VP at Boeing, while the longest-serving board member (since 1996) is the founder of a digital entertainment company.
Others include a division of General Electric that deals with LED lighting and solar power; a co-founder of a not-for-profit sustainable business practices consultancy; a former Starbucks executive; a former executive of Levi Strauss; an executive with the Bill & Melinda Gates Foundation; one from engine maker Cummins; and the CEO of YUM! Brands Taco Bell division.
Although i

Google translate;
Van Rich Duprey (The Motley Fool)
Aangezien de verkopen van Harley-Davidson (NYSE: HOG) hun vierde jaar van verval ingaan, moeten beleggers zich afvragen of de maker van de motorfiets een shake-up nodig heeft. Het probleem is misschien niet alleen de zachte industrie waarin het opereert, maar ook het frontoffice in Milwaukee. Misschien in plaats van 100 nieuwe modellen in 10 jaar, heeft Harley-Davidson een nieuwe CEO en een raad van bestuur nodig.
Een lange weg naar beneden Investeringlegende Warren Buffett merkte ooit op: "Je komt er pas achter wie er naakt zwemt als het vloed is", wat een andere manier is om te zeggen dat iedereen op een bullmarkt een genie lijkt.
Toen de tijden goed waren in de motorfietssector, waren het voor CEO Matt Levatich en het bestuur gemakkelijk om genialen te lijken, maar nu het tij op de bullmarkt voor motorfietsen opraakt, zien de CEO en zijn directie er steeds meer uit als zij ' opnieuw naakt zwemmen.
Tijdens de ambtstermijn van Levatich als CEO, die begon in mei 2015, daalde de totale verkoop van motorfietsen met 5%, daalde de omzet in de VS met meer dan 6%, bedroeg de buitenlandse verkoop meer dan 1% en zakte het aandeel van Harley-Davidson met 11%. In dezelfde periode heeft de S & P 500 meer dan 25% gewonnen en de rivaal Polaris Industries (NYSE: PII) heeft de verkoop van zijn merk Indian Motorcycle zien stijgen (het aandeel is meer dan 9% gedaald, maar het heeft te maken gehad met een enorme recall-situatie in andere divisies van haar bedrijf).
Voor beleggers handelt de aandelen van Harley-Davidson tegen dezelfde prijs die het 17 jaar geleden deed. Het heeft in die tijd ups en downs gehad, die boven die drempel uitkwamen en daalden, maar het feit blijft dat er gedurende bijna twee decennia geen waardecreatie is geweest.
Hoewel CEO van Polaris, Scott Wine, het met Levatich eens is dat er momenteel aanzienlijke uitdagingen zijn voor de motorindustrie, is het hem nog steeds gelukt de Indiase omzet met een dubbel cijfer te laten groeien. Om Harley-Davidson weer te laten groeien, misschien is het tijd dat het bedrijf nieuw leiderschap aan de top krijgt.
Waar zijn de motorfietsmensen? Levatich kwam in 1994 naar Harley en diende in verschillende hoedanigheden, totdat hij in 2009 werd verheven tot president en COO voordat hij werd benoemd tot zijn huidige president en CEO.
Van de negen bestuurders die samen met Levatich op het bord zitten, zijn er vier de laatste twee jaar gekomen en geen enkele heeft relevante ervaring in de motorfiets of aanverwante bedrijfstakken. De voorzitter van het bestuur, die vorig jaar in de functie werd benoemd, is een voormalige senior VP bij Boeing, terwijl het langst zittende bestuurslid (sinds 1996) de oprichter is van een digitaal entertainmentbedrijf.
Anderen omvatten een divisie van General Electric die zich bezighoudt met LED-verlichting en zonne-energie; een mede-oprichter van een non-profit duurzaam bedrijfspraktijkadvies; een voormalig uitvoerend team van Starbucks; een voormalig directeur van Levi Strauss; een executive met de Bill & Melinda Gates Foundation; één van motorfabrikant Cummins; en de CEO van YUM! Merken Taco Bell divisie.
Hoewel ik
===========================================================================================
Mooi vertaald toch?
Behalve dat van het tij en naakt zwemmen.

JVA-Ecotech
Beheerder
Berichten: 500
Lid geworden op: 01 apr 2017, 16:19

Re: Motornieuws

Bericht door JVA-Ecotech » 26 jan 2018, 12:33

Bijlagen
Kenteken plaats.jpg
Kenteken plaats.jpg (181.97 KiB) 624 keer bekeken

JVA-Ecotech
Beheerder
Berichten: 500
Lid geworden op: 01 apr 2017, 16:19

Re: Motornieuws

Bericht door JVA-Ecotech » 30 jan 2018, 22:04

https://www.nu.nl/economie/5110460/harl ... allen.html

De Amerikaanse motorfietsenmaker Harley-Davidson heeft steeds meer moeite om zijn motoren te slijten. In de laatste maanden van 2017 viel de verkoop in alle regio's wereldwijd terug.

Pijnlijk voor het bedrijf was vooral de min van dik 11 procent op eigen bodem. De Verenigde Staten zijn goed voor ruim de helft van de opbrengsten.
Wereldwijd verkocht Harley in het vierde kwartaal 42.142 motoren. Dat betekende een daling van bijna 10 procent ten opzichte van een jaar eerder.
In de VS werden in de periode 23.195 motoren verkocht. Over heel 2017 stokte de teller bij 242.788 verkochte motoren, bijna 7 procent minder in vergelijking met 2016.
Teleurstellend
Kenners bestempelden de cijfers als teleurstellend. Nog pijnlijker waren de vooruitzichten voor dit jaar, waarin Harley de interesse in zijn motorfietsen verder ziet teruglopen. Harley verwacht in het lopende jaar 231.000 tot 236.000 motorfietsen af te zetten.
De omzet uit motorfietsen en aanverwante producten van Harley over 2017 kwam uit op 4,9 miljard dollar (3,9 miljard euro). Dat was een jaar eerder nog 5,3 miljard dollar. Onder de streep resteerde een winst van bijna 522 miljoen dollar. Dat was fors minder dan de 692 miljoen dollar een jaar eerder.
Harley zette onder meer 53 miljoen dollar opzij vanwege de gewijzigde belastingregels in de VS. Verder nam het bedrijf een voorziening van bijna 30 miljoen dollar om de kosten van een terugroepactie te dekken.
==================================================================================
Morgen naar de dealer mensen en koop een nieuwe HD.
Er is niks mis mee.
Of is het een terugslag van 20 jaar TC problemen?
Zoals in begin 1980?
Bijlagen
Morgen naar de dealer.jpg
Morgen naar de dealer.jpg (67.32 KiB) 590 keer bekeken

JVA-Ecotech
Beheerder
Berichten: 500
Lid geworden op: 01 apr 2017, 16:19

Re: Motornieuws

Bericht door JVA-Ecotech » 07 feb 2018, 13:00

Home > Thunder Pants: Offbeat News > Harley gets presidential
Harley gets presidential
February 3, 2017

After canceling his Milwaukee trip to Harley-Davidson HQ, President Trump invited the Motor Company and union officials to the White House on Feb. 2.

The President remarked, “It’s great to have Harley-Davidson. What a great, great group of people and what a fantastic job you do… Harley-Davidson is a true American icon, one of the greats. Your motorcycles have carried American service members in the war—in the wars. They take care of our police officers. And I see it so often—whenever I go—whenever there’s a motorcycle group, oftentimes it’s a Harley. And the sound of that Harley is a little different, I have to tell you. It’s really good.”
Bijlagen
Harley gets presidential.jpg
Harley gets presidential.jpg (72.99 KiB) 555 keer bekeken

JVA-Ecotech
Beheerder
Berichten: 500
Lid geworden op: 01 apr 2017, 16:19

Re: Motornieuws

Bericht door JVA-Ecotech » 22 mei 2018, 15:47

https://www.youtube.com/watch?v=BUT_tj7 ... e=youtu.be

Die opmerking van dat unieke lager; Echt weer iets voor die USA mensen.
Slaat nergens op maar het staat er zo leuk.
Het is het meest gewone rollager dat er bestaat.
Dat het zonder warm maken mag, dat vindt ik mooi.
Of toch weer niet?
Nu nog een hulpstuk maken om er zeker van te zijn dat het lager recht blijft gaan, tijdens het persen.
Ik doe dat met een magneet V blok.
Maar ja wie ben ik?
Bijlagen
Jims USA main bearing tools.jpg
Jims USA main bearing tools.jpg (168.87 KiB) 174 keer bekeken

JVA-Ecotech
Beheerder
Berichten: 500
Lid geworden op: 01 apr 2017, 16:19

Re: Motornieuws

Bericht door JVA-Ecotech » 29 jun 2018, 12:31

https://www.nieuwsmotor.nl/motornieuws/ ... usa-bouwen

Handelsoorlog: Harley-Davidson wil buiten USA bouwen
Categorie: Motornieuws 26 juni 2018
Harley-Davidson heeft plannen om motoren die bestemd zijn voor de Europese markt buiten de Verenigde Staten te gaan bouwen. Daarmee omzeilen ze de 25% extra belasting op motoren, die de Europese Unie heeft opgelegd als reactie op de importheffingen van president Trump op niet-Amerikaans staal en aluminuim. Het heeft niet de voorkeur van het bedrijf om de buitenlandse productie te verhogen, maar zij zien dit als enige optie om de motoren toegankelijk te houden voor de klanten in Europa. Harley heeft al een vijftal fabrieken buiten de VS en de totale kosten die het opvoeren van de productie met zich meebrengt is zo'n 95 miljoen euro. De prijs van een motor stijgt ongeveer €2000,- als gevolg van de extra belasting die de EU heeft ingezet en Harley-Davidson wil dit niet doorberekenen aan haar klanten. Europa is een belangrijke afzetmarkt voor Harley-Davidson, vorig jaar zijn er 40.000 motoren in de EU afgeleverd en dat is zo'n 16% van de totale verkoop van het merk uit Milwaukee.
In India levert Harley overigens al jaren zogenaamde "Completely Knocked Down" (CKD) motorfietsen om de importbelasting van 60% te omzeilen. De in andere landen geproduceerde motoren worden weer uit elkaar gehaald om dan in India weer terug geassembleerd te worden.
CNN plaatste in video waarin Trump begin februari de CEO van Harley als gast in het Witte Huis ontving, waarin hij het motormerk prees en aangaf ze te willen helpen meer banen en fabrieken in de USA te creëren.

Trump: Harley-Davidson mag nooit in ander land gebouwd worden
Vanaf morgen 25 % extra belasting op Harley-Davidson & Indian
Bijlagen
Harley gets presidential.jpg
Harley gets presidential.jpg (72.99 KiB) 87 keer bekeken

JVA-Ecotech
Beheerder
Berichten: 500
Lid geworden op: 01 apr 2017, 16:19

Re: Motornieuws

Bericht door JVA-Ecotech » 29 jun 2018, 14:37

https://www.zimmreed.com/harley-davidso ... erheating/

HARLEY DAVIDSON ENGINES OVERHEATING
Harley-Davidson is a household name for many Americans. Unfortunately, this fame may cause consumers to assume that their products are of excellent quality and to overlook certain flaws. In certain situations, however, it appears Harley-Davidson’s Twin Cam 103 engine may have a design flaw that may result in a motorcycle that is dangerous or does not operate as intended. Riders across the country are facing severe burn injuries from their Twin Cam 103 engines.

Harley-Davidson is a respected name for motorcycle riders virtually everywhere, and many just want to put their “burns” behind them and get back on their bikes. Zimmerman Reed, along with Pinilis Halpern LLP, hopes that this lawsuit will provide riders with safe bikes that are designed to last – but we need your help. If you have a 2012 or newer Harley Davidson with a Twin Cam 103 engine and have experienced burn injuries or overheating, our team wants to talk to you. Fill out our free case review for or call us at 1-888-536-4597.

DANGERS OF THE HARLEY-DAVIDSON TWIN CAM 103 ENGINE
It’s alleged that Harley-Davidson failed to disclose to consumers that the Twin Cam 103 engine may produce excessive heat that results in burns and related injuries, despite the fact that the company may have known about the design flaw.

The Twin Cam 103 engine can not only harm riders, but the excess heat can also result in premature wear and tear on the bike’s component parts, making riding dangerous. It is also a distraction while riding that may lead to motorcycle accidents. The Twin Cam 103’s lack of a liquid cooling system may cause the production of excessive heat. It uses an air cooling that is simply not as efficient as liquid cooling.

HARLEY-DAVIDSON MAY HAVE KNOWN ABOUT THE DEFECT
Those who have been harmed by the Twin Cam 103 engine did not know about the error ahead of time because Harley-Davidson may have taken steps to actively conceal the danger until after the consumer purchased the motorcycle. There have been numerous customer complaints about the excessive heating issue and these problems generally have not been associated with other types of Harley-Davidson engines.

It’s alleged that Harley-Davidson may have known about the defect, so they should have taken the steps to fix the problem, prevent it entirely, or, at the very least, warn potential buyers of the problem. Instead, Harley-Davidson may have allowed both physical and financial injury to result to hundreds, if not thousands, of motorcycle lovers.

DAMAGES ASSOCIATED WITH THE HARLEY-DAVIDSON TWIN CAM 103 ENGINE
Our firm has initiated a class action lawsuit related to the potentially defective Harley-Davidson Twin Cam 103 engines. As part of the lawsuit, the injured parties have pointed out the various costs and risks associated with the defective engines, including:

Potential for serious burn injuries
Distraction while driving can result in accidents
Decreased life

==========================================================================================
HARLEY DAVIDSON MOTOREN OVERVERHITTING
Harley-Davidson is een begrip voor veel Amerikanen. Helaas kan deze roem consumenten ertoe brengen te veronderstellen dat hun producten van uitstekende kwaliteit zijn en bepaalde gebreken over het hoofd te zien. In bepaalde situaties lijkt het erop dat de Twin Cam 103-motor van Harley-Davidson een ontwerpfout heeft die kan resulteren in een motorfiets die gevaarlijk is of niet werkt zoals bedoeld. Rijders in het hele land worden geconfronteerd met ernstige brandwonden door hun Twin Cam 103-motoren.

Harley-Davidson is vrijwel overal een gerespecteerde naam voor motorrijders en velen willen gewoon hun "brandwonden" achter zich laten en weer op hun fiets stappen. Zimmerman Reed, samen met Pinilis Halpern LLP, hoopt dat dit proces ruiters veilige fietsen zal bieden die zijn ontworpen om lang mee te gaan - maar we hebben je hulp nodig. Als je een 2012 of nieuwere Harley Davidson met een Twin Cam 103-motor hebt en last hebt van brandwonden of oververhitting, wil ons team met je praten. Vul onze gratis case beoordeling in voor of bel ons op 1-888-536-4597.

GEVAREN VAN DE HARLEY-DAVIDSON TWIN CAM 103 MOTOR
Er wordt beweerd dat Harley-Davidson niet heeft onthuld aan consumenten dat de Twin Cam 103-motor overmatige hitte kan produceren die brandwonden en verwondingen tot gevolg heeft, ondanks het feit dat het bedrijf mogelijk bekend is geweest met de ontwerpfout.

De Twin Cam 103-motor kan niet alleen fietsers schade berokkenen, maar de overtollige warmte kan ook leiden tot voortijdige slijtage van de onderdelen van de fiets, waardoor rijden gevaarlijk wordt. Het is ook een afleiding tijdens het rijden die tot motorongevallen kan leiden. Het ontbreken van een vloeistofkoelsysteem door de Twin Cam 103 kan de productie van overmatige hitte veroorzaken. Het maakt gebruik van een luchtkoeling die simpelweg niet zo efficiënt is als vloeistofkoeling.

HARLEY-DAVIDSON KAN OVER HET DEFECT WETEN
Degenen die schade hebben geleden door de Twin Cam 103-motor wisten niet van tevoren de fout, omdat Harley-Davidson mogelijk stappen heeft ondernomen om het gevaar actief te verbergen tot nadat de consument de motorfiets had gekocht. Er zijn talrijke klachten van klanten over het probleem van overmatige verwarming en deze problemen zijn over het algemeen niet in verband gebracht met andere typen Harley-Davidson-motoren.

Er wordt beweerd dat Harley-Davidson mogelijk van het defect op de hoogte was, dus hadden ze de stappen moeten nemen om het probleem op te lossen, het volledig te voorkomen, of op zijn minst potentiële kopers van het probleem te waarschuwen. In plaats daarvan heeft Harley-Davidson mogelijk zowel fysieke als financiële schade toegebracht aan honderden, zo niet duizenden motorliefhebbers.

SCHADE DIE VERBAND HOUDT MET DE HARLEY-DAVIDSON TWIN CAM 103 MOTOR
Ons bedrijf heeft een class action-rechtszaak gestart met betrekking tot de mogelijk defecte Harley-Davidson Twin Cam 103-motoren. Als onderdeel van de rechtszaak hebben de benadeelde partijen gewezen op de verschillende kosten en risico's die aan de defecte motoren zijn verbonden, waaronder:

Potentieel voor ernstige brandwonden
Afleiding tijdens het rijden kan leiden tot ongelukken
Verminderd leven
Google vertaling!
===================================================================================================
Eigenlijk geen nieuws?
Bijlagen
Zimmerman advocaten.jpg
Zimmerman advocaten.jpg (12.79 KiB) 84 keer bekeken
Schaapachtige glimlach.jpg
Schaapachtige glimlach.jpg (40.91 KiB) 84 keer bekeken

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast