Motornieuws

Weetjes in de Harley wereld
JVA-Ecotech
Moderator
Berichten: 347
Lid geworden op: 01 apr 2017, 16:19

Re: Motornieuws

Bericht door JVA-Ecotech » 13 dec 2017, 13:26

By Rich Duprey (The Motley Fool)
As Harley-Davidson’s (NYSE:HOG) sales enter their fourth year of decline, investors should ask whether the motorcycle maker needs a shakeup. The problem may not just be the soft industry in which it operates, but rather also the front office in Milwaukee. Maybe instead of 100 new models in 10 years, Harley-Davidson needs a new CEO and board of directors.
A long way down Investing legend Warren Buffett once noted, “You only find out who is swimming naked when the tide goes out,” which is another way of saying that everyone looks like a genius in a bull market.
When times were good in the motorcycle business, it was easy for CEO Matt Levatich and the board to appear to be geniuses, but now that the tide is running out on the motorcycle bull market, the CEO and his board are increasingly looking like they’re swimming naked.
During Levatich’s tenure as CEO, which began in May 2015, total motorcycle sales fell 5%, U.S. sales are down more than 6%, foreign sales are off over 1%, and Harley-Davidson’s stock has tumbled 11%. Over that same time frame, the S&P 500 has gained more than 25%, and rival Polaris Industries (NYSE:PII) has seen sales of its Indian Motorcycle brand soar (its stock is down over 9%, but it has been dealing with a massive recall situation in other divisions of its company).
For investors, Harley-Davidson’s stock trades at the same price it did 17 years ago. It’s had ups and downs over that time, rising and falling beyond that threshold, but the fact remains there has been no value creation over nearly two decades.
While Polaris CEO Scott Wine agrees with Levatich that there are significant challenges facing the motorcycle industry today, he’s still managed to keep Indian sales growing at a double-digit rate. To get Harley-Davidson to start growing again, too, maybe it’s time the company had new leadership at the top.
Where are the motorcycle people? Levatich came to Harley in 1994, serving in a variety of capacities, until being elevated to the position of president and COO in 2009 before being appointed to his current position of president and CEO.
Of the nine directors who serve with Levatich on the board, four have come in the last two years, and none has any relevant experience in the motorcycle or related industries. The chairman of the board, who was appointed to the position last year, is a former senior VP at Boeing, while the longest-serving board member (since 1996) is the founder of a digital entertainment company.
Others include a division of General Electric that deals with LED lighting and solar power; a co-founder of a not-for-profit sustainable business practices consultancy; a former Starbucks executive; a former executive of Levi Strauss; an executive with the Bill & Melinda Gates Foundation; one from engine maker Cummins; and the CEO of YUM! Brands Taco Bell division.
Although i

Google translate;
Van Rich Duprey (The Motley Fool)
Aangezien de verkopen van Harley-Davidson (NYSE: HOG) hun vierde jaar van verval ingaan, moeten beleggers zich afvragen of de maker van de motorfiets een shake-up nodig heeft. Het probleem is misschien niet alleen de zachte industrie waarin het opereert, maar ook het frontoffice in Milwaukee. Misschien in plaats van 100 nieuwe modellen in 10 jaar, heeft Harley-Davidson een nieuwe CEO en een raad van bestuur nodig.
Een lange weg naar beneden Investeringlegende Warren Buffett merkte ooit op: "Je komt er pas achter wie er naakt zwemt als het vloed is", wat een andere manier is om te zeggen dat iedereen op een bullmarkt een genie lijkt.
Toen de tijden goed waren in de motorfietssector, waren het voor CEO Matt Levatich en het bestuur gemakkelijk om genialen te lijken, maar nu het tij op de bullmarkt voor motorfietsen opraakt, zien de CEO en zijn directie er steeds meer uit als zij ' opnieuw naakt zwemmen.
Tijdens de ambtstermijn van Levatich als CEO, die begon in mei 2015, daalde de totale verkoop van motorfietsen met 5%, daalde de omzet in de VS met meer dan 6%, bedroeg de buitenlandse verkoop meer dan 1% en zakte het aandeel van Harley-Davidson met 11%. In dezelfde periode heeft de S & P 500 meer dan 25% gewonnen en de rivaal Polaris Industries (NYSE: PII) heeft de verkoop van zijn merk Indian Motorcycle zien stijgen (het aandeel is meer dan 9% gedaald, maar het heeft te maken gehad met een enorme recall-situatie in andere divisies van haar bedrijf).
Voor beleggers handelt de aandelen van Harley-Davidson tegen dezelfde prijs die het 17 jaar geleden deed. Het heeft in die tijd ups en downs gehad, die boven die drempel uitkwamen en daalden, maar het feit blijft dat er gedurende bijna twee decennia geen waardecreatie is geweest.
Hoewel CEO van Polaris, Scott Wine, het met Levatich eens is dat er momenteel aanzienlijke uitdagingen zijn voor de motorindustrie, is het hem nog steeds gelukt de Indiase omzet met een dubbel cijfer te laten groeien. Om Harley-Davidson weer te laten groeien, misschien is het tijd dat het bedrijf nieuw leiderschap aan de top krijgt.
Waar zijn de motorfietsmensen? Levatich kwam in 1994 naar Harley en diende in verschillende hoedanigheden, totdat hij in 2009 werd verheven tot president en COO voordat hij werd benoemd tot zijn huidige president en CEO.
Van de negen bestuurders die samen met Levatich op het bord zitten, zijn er vier de laatste twee jaar gekomen en geen enkele heeft relevante ervaring in de motorfiets of aanverwante bedrijfstakken. De voorzitter van het bestuur, die vorig jaar in de functie werd benoemd, is een voormalige senior VP bij Boeing, terwijl het langst zittende bestuurslid (sinds 1996) de oprichter is van een digitaal entertainmentbedrijf.
Anderen omvatten een divisie van General Electric die zich bezighoudt met LED-verlichting en zonne-energie; een mede-oprichter van een non-profit duurzaam bedrijfspraktijkadvies; een voormalig uitvoerend team van Starbucks; een voormalig directeur van Levi Strauss; een executive met de Bill & Melinda Gates Foundation; één van motorfabrikant Cummins; en de CEO van YUM! Merken Taco Bell divisie.
Hoewel ik
===========================================================================================
Mooi vertaald toch?
Behalve dat van het tij en naakt zwemmen.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast