Werkplaats fotowerk; Open voor iedereen.

Hulp nodig bij je project? Hier kan je terecht met al je vragen.
Plaats reactie
JVA-Ecotech
Beheerder
Berichten: 500
Lid geworden op: 01 apr 2017, 16:19

Werkplaats fotowerk; Open voor iedereen.

Bericht door JVA-Ecotech » 08 apr 2017, 15:53

Zuigers van een extra bus voorzien?
Waarom en voor wie?
Op zoek naar levensduur en betrouwbaarheid?
Kijk, leer en vermaakt U.
Lachen mag ook.
Bijlagen
Zuigers verbussen.jpg
Zuigers verbussen.jpg (189.25 KiB) 1523 keer bekeken

JVA-Ecotech
Beheerder
Berichten: 500
Lid geworden op: 01 apr 2017, 16:19

Re: Werkplaats fotowerk; Open voor iedereen.

Bericht door JVA-Ecotech » 13 apr 2017, 18:33

Denk er aan om bij de volgende revisie te vragen of je foto en/of video opnames mag maken.
Maakt het topic leerzaam en vermakelijk.
Ter leering enzo.
Moet kunnen toch?
Tegenwoordig wordt het als vanzelfsprekend ervaren om ongevraagd beelden te maken.
Niet in ziekenhuizen en aanverwante werkplaatsen.
Dat vindt ik een beperking in mijn vrijheid.
Neem altijd en overal mijn camera mee, speciaal een klein ding gekocht, 10 jaar geleden.
Het ding, een Sony, is nog steeds niet stuk en er wordt ruw mee gespeeld.
Maakt het erg moeilijk om weer eens een keer een ander te kopen.
Met de telefoons van tegenwoordig is het ook mogelijk om te doen alsof je aan bellen bent en dan stiekem een foto te maken.
Wel beleefd vragen of je in werkplaats mag kijken.
Weet nog van een dealer met een zware ketting voor de ingang.
Beleefd om toegang vragen gaf je geen garantie om toch in de werkplaats naar je eigen blok te mogen kijken.
Misschien maar beter ook.
Onwetendheid is een vorm van zelfbescherming.
Weet u het nog; BOB, Bewust Onwetend Blijven.
P/S Als u toevallig deze man, Bozmoski tegenkomt vraagt dan naar de dikkere krukaspen?
Hij weet ervan.
Gewoon vragen hoeveel dikker de pen isgeworden en of ze daar goede ervaringen mee hebben gehad,tijdens de test ritten.
Bijlagen
Alex Bozmoski.jpg
Alex Bozmoski.jpg (192.86 KiB) 1501 keer bekeken

JVA-Ecotech
Beheerder
Berichten: 500
Lid geworden op: 01 apr 2017, 16:19

Re: Werkplaats fotowerk; Open voor iedereen.

Bericht door JVA-Ecotech » 14 apr 2017, 13:26

Stils noem we beelden uit video's.
Ze staan stil, maar nemen weinig ruimte in.
Het is het rechter vliegwiel van een XL, nog met de conus pen.
De afwijkingen waren zo groot dat de conussen na het naslijpen te groot waren geworden.
Aan de linkerkant het radiax systeem toepast en rechts de conus gehandhaafd.
Zo was het erg mooi om te meten dat de krukaspen zuiver recht in zijn linker vliegwiel is gaan staan.
Maar door de conus aan de rechterzijde was het toch nog erg moeilijk om de krukas recht te maken.
Tijdens het richten ging het rechtervliegwiel alle kanten op en met de grootste moeite de krukas recht gekregen.
Gelukkig kan je ervanuit gaan dat de linkerkant recht blijf staan. Dat scheelt de helft in "richten in het wilde weg".
De rechterzijas was een verhaal op zich en veel werk op deze geometrisch recht in zijn vliegwiel te zetten.
Met alleen al de moer aan draaien was de as nog krommer dan hij al was.
Bijlagen
XL-Buell krukas afwijkingen.jpg
XL-Buell krukas afwijkingen.jpg (187.07 KiB) 1490 keer bekeken

JVA-Ecotech
Beheerder
Berichten: 500
Lid geworden op: 01 apr 2017, 16:19

Re: Werkplaats fotowerk; Open voor iedereen.

Bericht door JVA-Ecotech » 29 apr 2017, 11:58

phpBB [video]

Gepruts van de bovenste plank.
Leuk om dat aan te zien.

JVA-Ecotech
Beheerder
Berichten: 500
Lid geworden op: 01 apr 2017, 16:19

Re: Werkplaats fotowerk; Open voor iedereen.

Bericht door JVA-Ecotech » 03 mei 2017, 12:49

Wat mag je wel en wat mag je niet schrijven of laten zien.
Is het niet beter om de HD problemen onder de tafel te houden? Je helpt er waarschijnlijk niemand mee om al die problemen te laten zien.
En de weg naar een oplossing mag niet te ver zijn.
Het liefst een dealer om de hoek, toch?
In de jaren '70-'80 veel Duitsers en Noren, in het HDSC gehad en de vraag gesteld; Waarom zover weg een oplossing zoeken?
Wat is het probleem van ver weg, was de tegenvraag.
Dichterbij worden de problemen alleen maar groter!
Helaas toen nog geen totaal oplossing voor alle verborgen HD problemen.
Pas in 1987 de eerste stap gezet in de oliepomp aandrijf tandwielen; Van 4:1 naar 3:1.
Die 30% meer was natuurlijk veel te weinig en na de SC 1994 zijn we verder gegaan, zelfs tot 1:1 toe.
30 jaar geleden!
En, heeft het zin gehad?
Ach, zowat.
Voorlopig hebben de XL motoren het voordeel van de haakse oliepomp aandrijving.
Een slingerende XL krukas heeft maar weinig effect op de werking van de oliepomp.
Wel op tijd het bronzen tandwieltje monteren.
Bijlagen
2000 krukaspen XL.jpg
2000 krukaspen XL.jpg (182.72 KiB) 1433 keer bekeken

JVA-Ecotech
Beheerder
Berichten: 500
Lid geworden op: 01 apr 2017, 16:19

Re: Werkplaats fotowerk; Open voor iedereen.

Bericht door JVA-Ecotech » 12 mei 2017, 08:24

phpBB [video]

Al doende leert men.
Bijlagen
4 bak deksel demontage.jpg
4 bak deksel demontage.jpg (138.4 KiB) 1375 keer bekeken

JVA-Ecotech
Beheerder
Berichten: 500
Lid geworden op: 01 apr 2017, 16:19

Re: Werkplaats fotowerk; Open voor iedereen.

Bericht door JVA-Ecotech » 28 apr 2018, 10:44

Denk er aan om bij de volgende revisie te vragen of je foto en/of video opnames mag maken.
Maakt het topic leerzaam en vermakelijk.
Ter leering enzo.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Moet kunnen toch?
Let op; Het is mijn mening.
Mooi stukje slijpwerk.
Bijlagen
Rondslijpbank techniek.jpg
Rondslijpbank techniek.jpg (165.68 KiB) 214 keer bekeken
Laatst gewijzigd door JVA-Ecotech op 28 apr 2018, 13:46, 1 keer totaal gewijzigd.

JVA-Ecotech
Beheerder
Berichten: 500
Lid geworden op: 01 apr 2017, 16:19

Re: Werkplaats fotowerk; Open voor iedereen.

Bericht door JVA-Ecotech » 28 apr 2018, 11:29

Geregistreerde gebruikers: Google [Bot], JVA-Ecotech
Legenda: Beheerders, Algemene moderators
Dacht al een tijdje; Wat is "Googlebot"nu weer?
==========================================================================

Googlebot
Googlebot is de webcrawlingbot van Google (soms ook wel een 'spider' genoemd). Crawlen of doorzoeken is het proces waarmee Googlebot nieuwe en geüpdatete pagina's opspoort die moeten worden toegevoegd aan de index van Google.

We gebruiken een gigantisch aantal computers om miljarden pagina's op internet te doorzoeken (of 'crawlen'). Googlebot maakt gebruik van een algoritmisch crawlproces. Computerprogramma's bepalen welke sites worden gecrawld, hoe vaak dat gebeurt en hoeveel pagina's van elke site worden opgehaald.

Het crawlproces van Googlebot begint met een lijst van URL's van webpagina's, die wordt gegenereerd aan de hand van vorige crawlprocessen en die wordt uitgebreid met sitemapgegevens die worden geleverd door webmasters. Googlebot bezoekt al deze websites. Links (SRC en HREF) die op elke pagina worden aangetroffen, worden toegevoegd aan de lijst van pagina's die moeten worden gecrawld. Nieuwe sites, wijzigingen in bestaande sites en verbroken links worden allemaal geregistreerd en worden gebruikt om de index van Google te updaten.

Voor webmasters: Googlebot en uw site
Hoe Googlebot toegang krijgt tot uw site
Voor de meeste sites geldt dat Googlebot niet vaker dan gemiddeld één keer per enkele seconden toegang heeft tot uw site. Het is echter mogelijk dat het aantal keren iets hoger ligt binnen een korte periode door vertraging op het netwerk.

Googlebot is ontworpen om op verschillende machines te worden gedistribueerd om de prestaties en schaal te verbeteren naarmate internet wordt uitgebreid. Daarnaast voeren we veel crawlers uit op computers in de buurt van de sites die ze indexeren in het netwerk om het bandbreedtegebruik te beperken. Daarom kunnen in uw logbestanden bezoeken van verschillende computers op google.com worden weergegeven, allemaal met de user-agent Googlebot. Ons doel is per bezoek zo veel mogelijk pagina's van uw site te crawlen, zonder de bandbreedte van uw server te veel te belasten. Vraag een wijziging in de crawlsnelheid aan.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten