Evolutie voor oude HD krukassen

JVA-Ecotech
Moderator
Berichten: 368
Lid geworden op: 01 apr 2017, 16:19

Re: Evolutie voor oude HD krukassen

Bericht door JVA-Ecotech » 12 feb 2018, 20:11

De afgebeelde RevTech vliegwielen zijn aan de beurt om als eerste het VVT proces te ondergaan.
Er gaat een TC drijfstang setje in made by S&S met een overmaat pen om het drijfstanglager onze eigen speling te geven.
De veel dikkere pen geeft een groot dragend drukflens oppervlak tussen de pen en de vliegwielen.
De enkele mm langere drijfstangen kunnen gecompenseerd worden.
S&S levert losse onderdelen voor de TC krukassen in de oem diameter.
We hopen daarmee de krukas voldoende stijfheid te geven om na doorbuigen weer in de rust toestand terug te keren.
Buigen mag, maar niet in een doorgebogen toestand blijven staan.
We gaan na de RT krukas, uiteraard, direct verder met de eigen JVA-VVT VW.
Geen tijd te verliezen.
Bijlagen
RevTech vliegwielen.jpg
RevTech vliegwielen.jpg (168.67 KiB) 134 keer bekeken

JVA-Ecotech
Moderator
Berichten: 368
Lid geworden op: 01 apr 2017, 16:19

Re: Evolutie voor oude HD krukassen

Bericht door JVA-Ecotech » 13 feb 2018, 10:25

Een stukje verhaal techniek van bijna een jaar geleden.
Misschien nuttig om de andere kant van de techniek te laten zien; De mens met zijn eigen eigenschappen en gebreken.
Dus niets nieuws te melden?
Ja, toch wel; De VVT krukas bedacht.
En?
Hoeveel is dat waard?
Misschien alles of misschien helemaal niets?
Gaat u er op wachten?
=================================================================================================
Waar zit het HD krukas probleem?
Bent u ook altijd zo nieuwsgierig als je een cilinder van een blok demonteert?
En is bij u ook de eerste handeling; Aan je drijfstang voelen, hoeveel hij heenenweer bewegen kan?
Zo zitten we als HD rijders in elkaar, altijd bang voor het big-end-drijfstanglager.
Ik kan en mag over de eerste jaren Vtwin krukas geschiedenis niet schrijven, zo oud ben ik nu ook weer niet. Maar ik heb wel een overzicht vanaf de jaren ’30 tot en met nu, 2017 (nu 2018)
En ik wordt van dat drijfstang voelen altijd weer opnieuw erg droevig, het is nooit goed geweest en zoals het er nu uitziet word het ook nooit wat.
De ervaringen, misschien mag ik het aanvaringen noemen, van de laatste maanden perskrukas drijfstang voelen heeft de nodige foto en video beelden opgeleverd.
En dat kan soms erg schokkende conclusies opleveren.
Maar, dat kost tijd en inzicht in beeldverwerking en het stellen van diagnoses.
Ik ben al met HD’s bezig vanaf 1957, en besef ineens dat dat erg lang is. 60 jaar. (61)
En daar ben ik erg veel wijzer van geworden, niet alleen in het ervaren van teleurstellingen maar ook in verwerken ervan tot oplossingen.
Iedereen om je heen verklaar je voor gek maar na 60 jaar kan ik zeggen dat ik wat hebt weten te bereiken en die anderen helemaal niets.
Ze zijn altijd om moeilijkheden heen gelopen en altijd bang geweest om van werk of baan te veranderen.
Zo werkt het met problemen; Pak ze aan, en je wordt er wijzer van.
Maar het moet wel snel.
Soms krijg je voor een probleem oplossen maar een beperkte tijd.
En die tijd wordt bepaald door begrip en inzicht in het probleem, of door ongeduld en weinig ervaring in het verwerken van teleurstellingen.

Zo zit het HD wereldje in elkaar; Techniek vol met problemen en menselijke tekortkomingen.
Niets is perfect en zal het ook nooit worden.
Mensen niet en hun technisch kunnen ook niet.
Maar er zijn wel altijd mogelijkheden om uit problemen betere oplossingen te bedenken.
Dan noemen we het evolueren.
Maar hoe komen we uit dat bigend lager probleem?
Wachten we op wat anderen doen of gaan we zoals gewoonlijk op eigen kracht verder?
Ik zie op dit moment maar één oplossing voor het HD drijfstang-bigend lager probleem.
Ga axiaal denken.
Het is even wennen maar daarna geen problemen meer, alleen maar mogelijkheden.
Wel de vraag hoelang duurt het en wat kost het.
We blijven maar gewoon mens nietwaar?
Nu nog de vraag hoelang gaat het duren voordat anderen tot inzicht komen?
Ze moeten ongeveer 90 graden anders gaan denken.
Misschien iets teveel?
Of gaan ze mijn techniek kopiëren?
Kan toch, niet dan?
===========================================================================================
Leuk toch?
Zal er nog een schaapachtig plaatje bij zetten, ter lering onzo.
Bijlagen
Schaapachtige glimlach.jpg
Schaapachtige glimlach.jpg (16.9 KiB) 122 keer bekeken

JVA-Ecotech
Moderator
Berichten: 368
Lid geworden op: 01 apr 2017, 16:19

Re: Evolutie voor oude HD krukassen

Bericht door JVA-Ecotech » 14 feb 2018, 15:30

Zo zit het HD wereldje in elkaar; Techniek vol met problemen en menselijke tekortkomingen.
Niets is perfect en zal het ook nooit worden.
Mensen niet en hun technisch kunnen ook niet.
Maar er zijn wel altijd mogelijkheden om uit problemen betere oplossingen te bedenken.
Dan noemen we het evolueren.
Bijlagen
VVT draaitafel draait nul.jpg
VVT draaitafel draait nul.jpg (198.15 KiB) 105 keer bekeken

JVA-Ecotech
Moderator
Berichten: 368
Lid geworden op: 01 apr 2017, 16:19

Re: Evolutie voor oude HD krukassen

Bericht door JVA-Ecotech » 18 feb 2018, 18:32

Maar er zijn wel altijd mogelijkheden om uit problemen betere oplossingen te bedenken.
Dan noemen we het evolueren.

Voeger waren draaitafels overal te koop.
Dat waren nog eens tijden.
Bijlagen
JVA TTT turn table tech.jpg
JVA TTT turn table tech.jpg (206.21 KiB) 78 keer bekeken

JVA-Ecotech
Moderator
Berichten: 368
Lid geworden op: 01 apr 2017, 16:19

Re: Evolutie voor oude HD krukassen

Bericht door JVA-Ecotech » 19 feb 2018, 16:25

DDDD
Bijlagen
JVA-TTT drijfstangwerk.jpg
JVA-TTT drijfstangwerk.jpg (232.24 KiB) 59 keer bekeken

JVA-Ecotech
Moderator
Berichten: 368
Lid geworden op: 01 apr 2017, 16:19

Re: Evolutie voor oude HD krukassen

Bericht door JVA-Ecotech » 21 feb 2018, 12:47

Evolutie voor oude HD krukassen door JVA-Ecotech » 22 apr 2017, 22:23
134 Reacties 8478 weergaves.
Laatste bericht door JVA-Ecotech 19 feb 2018, 18:25
=====================================================================================================
Weergave 8479.
Misschien het meest gelezen technisch HD topic van de hele wereld?
Na nog geen jaar al meer info dan in welk leerboek of WPHB.
We laten alles zien, in de hoop dat het tot iemand doordringt die verder durft te kijken dan het maaiveld vol sukkels.
Die misschien na gaat denken waarom een zijas zomaar stuk loopt of waarom zuigerpennen door de borg in de cilinderwand lopen.
Of waarom ingegoten stalen bussen in het linker carterdeel zomaar ineens los in het aluminium staan?
En misschien zijn er meer vragen zonder antwoord?
Best kans dat er zo'n iemand is!
Kan toch.
Of is het weer dom gepraat van mij?
Kan toch?
Bijlagen
VVT-TTT opspannen en centreren.jpg
VVT-TTT opspannen en centreren.jpg (215.93 KiB) 43 keer bekeken

JVA-Ecotech
Moderator
Berichten: 368
Lid geworden op: 01 apr 2017, 16:19

Re: Evolutie voor oude HD krukassen

Bericht door JVA-Ecotech » 22 feb 2018, 15:30

De assen verschillen in diameter; Links 30 mm en rechts 31,76 mm.
Vandaar de noodzaak van verschillende centreer bussen.
Bijlagen
VVT vliegwielen centreren.jpg
VVT vliegwielen centreren.jpg (146.56 KiB) 18 keer bekeken

JVA-Ecotech
Moderator
Berichten: 368
Lid geworden op: 01 apr 2017, 16:19

Re: Evolutie voor oude HD krukassen

Bericht door JVA-Ecotech » 22 feb 2018, 15:36

De drijfstang behandeling.
Een zuiver rechte boring voor de zuigerpen lagering.
Is dat teveel gevraagd?
Bijlagen
TTT drijfstang centrering.jpg
TTT drijfstang centrering.jpg (114.8 KiB) 17 keer bekeken

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast